W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Sohase mondd

2011.05.10. 07:00 Tóta W. Árpád

Kibökte végre Gyurcsány Ferenc, hogy ő itt még mindig szeretne lenni valaki, avagy az ő olvasatában: tenni valamit az országért. Mindenekelőtt elősegíteni Orbán Viktor leváltását. Azt most sem mondta, hogy a miniszterelnöki székbe akar visszakapaszkodni, de a pártelnökségre már bejelentkezett. 
 
Ezzel országos örömöt nem okozott.
 
A kormánypártok közönsége nagyobbrészt undorodik tőle, illetve esetleg tart attól, hogy újra sikerrel jár, és akkor aztán annyi az országnak. Vannak emellett, akik viszont úgy számolnak, hogy Gyurcsány soha többé nem győzhet, ezért direkt jó a Fidesznek, ha mozgolódik.
 
De megoszlik az ellenzék is, az MSZP-től az LMP-n át a Facebookig terjedő, és jelentős növekedés elé néző tömeg. Ahogy a magukat ravasznak gondoló fideszesek, a Fidesz ellentáborának zöme is úgy véli, hogy Gyurcsány előtérbe kerülése végleg bebetonozza Orbánt. Úgyhogy inkább tűnjön el örökre.
 
Érveik azonban elsősorban a saját érzelmeikből erednek, meg abból, hogy megpróbálják kitalálni a választók érzelmeit három évre előre. Gyurcsány utálatos személy, tehát úgyis esélytelen, ne rontsa a levegőt. Ezenkívül rosszul kormányzott, és abból többet nem kérünk, Magyarország őt biztosan nem fogja visszatapsolni.
 
Pedig a magyar demokrácia eddigi története arra figyelmeztet, hogy ilyesmit jövendölni kockázatos. Ugyanis csupán négy évvel azután, hogy összeomlott a negyvenéves über-meta-elkúrás, a szocializmus, na ki jött vissza vigyorogva, kétharmaddal? Hát a Horn Gyula. Pufajkában. És vele az elvtársak, szinte hiánytalanul. Négy év alatt elfelejtődött, sőt megszépült az MSZMP öröksége. 
 
Az MSZP elemi erejű feltámadásához nem kellett más, mint a jobboldal amatőr és ellenszenves kormányzással töltött négy éve. A nyugodt erő abba a csalódásba beleroppant, és végül megsemmisült. Ebből nem következik, hogy ez várna a Fideszre is, csak az, hogy az ilyesmi előfordul. Ja de kellett még valaki, abban a képletben speciel Horn Gyula. Az arc, a másikak arca, a tájékozódási pont. Aztán vetíthetett a köztévé arról, hogyan rugdalta ki ötvenhatosok fogsorát Horn, le se szarta senki. (Ami a le se szarást illeti, az MTV most is jó úton van arrafelé.) Karhatalmista volt? Kommunista? Funkci? Moszkovita? Proli? Minden mindegy, a lényeg, hogy váltsunk kormányt. 
 
Gyurcsány önbizalma abból ered, hogy az amorf ellenzéken belül magánál feltűnőbb tereptárgyat nem lát. Ennek van némi önértéke, mármint az ismertségnek, mert aki azzal nem rendelkezik, az hiába mond bármi okosat, abból tömegpárt és győzelem nem lesz. Mesterházy Attila bizonyára albumba gyűjti a legjobb szövegeit, de ő az egyetlen, aki számolja. Gyurcsány bezzeg téma. Még abból is hír lehet, hogy a Facebook-csoportjának a tagjai egy másik csoportban miket kommentelnek. 
 
Az ellenzéki aggodalmak meglepő mértékűek annak tükrében, hogy Gyurcsány nem a népfelkelés vezérének pozícióját pályázta meg egyelőre. Éppen csak az MSZP-t akarja átvenni, vagy ha nem megy, akkor csinálni egy saját pártot. Ez tulajdonképpen az MSZP belügye. Ha viszont azt is megnézzük, kiknek a kezéből próbálja kicsavarni a pártot, akkor lehet, hogy nála jóval visszataszítóbb szörnyekre bukkanunk. Azt könnyű világgá kiabálni, hogy Gyurcsányt ne, de még senki sem merte hozzátenni becsülettel, hogy HAJRÁ PUCH LÁSZLÓ!
 
Akár az MSZP-t gyűri ismét maga alá, akár a költői nevű Zöldmezős Politikai Beruházás élén próbálkozik, Gyurcsány játékban lesz, ha és amíg szabadlábon marad. Legfeljebb végül újra elbukik. Mindenki tudja, talán ő is sejti, hogy a teljesítménye gyenge volt, és hogy annál sokkal többre még egy újrabútorozott MSZP-vel sem lenne képes. De élteti a remény, hogy őt is alul lehet múlni. És ez a remény nem alaptalan.


Címkék: mszp gyurcsány

236 komment · 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr362892124

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bajnai, Tétényi és a többi népmesei hős 2011.05.10. 11:26:20

A magyar politikai-gazdasági elitben számtalan "népmesei hőst" találunk; felnézünk rájuk, elismerjük őket, és sokszor, mint a mesében, a csodát is várjuk tőlük. A hazai népmesei hősök azonban inkább a rövid emlékezetnek köszönhetően váltak né...

Trackback: Gyurcsány: Csak addig tart az MSZP-ben a reformpártiság, amíg mások életét teszi bonyolultabbá? 2011.05.10. 11:25:28

A címben szereplő kérdést Gyucsány Ferenc tette fel elsősorban saját párttársainak, akik - állítása szerint - saját pozíciójukat féltve vonakodnak szervezeti és működési változásokat végrehajtani az MSZP-ben."Sokszor mosolygok magamban, hogy az il...

Trackback: Hideg, hideg, még hidegebb... 2011.05.10. 10:34:06

Egyelőre nagyon keresi magát a baloldal, valahol a saját romjai alatt, de Szanyi Tibor szavait olvasva nagyon rossz helyen. Hogy úgy mondjam: hideg, hideg, még hidegebb...Pedig azt gondolom, hogy a Fidesz kormányzásának eredményeként formálódik végre v...

Trackback: Védelmi zsarolás 2011.05.10. 10:19:11

“Eljöhet az idő, amikor a vezetők már nem tudják megőrizni a tüntetések békés jellegét” – mondta Kónya Péter, a Fegyveres és Rendvédelmi Dolgozók Érdekvédelmi Szövetségének vezetője, miután hétfőn Pintér Sándor belügyminiszterrel egye...

Trackback: Korlátaink 2011.05.10. 10:10:27

A lélektan nagy erőkkel keresi a választ arra a kérdésre, milyen tulajdonságok (szaknyelven: vonások) határozzák meg érzelmi-lelki egészségünket, az életben való hatékonyságunkat. Az egyik ilyen szóba jövő tulajdonság a belső kontrollhitnek nevezett va...

Trackback: Lázár megint benyújtotta 2011.05.10. 07:53:06

 Ahogy megígérte, ma pisálta a genyó 98 százalékos különadóról szóló újabb, szám szerint a gumipöcsû harmadik törvényjavaslatát Lázár "Buzinak Születtem" János, miután az Alkotmánybíróság pénteken a faszarcú jogszabály ősszel elfogado...

Trackback: Oszd meg, és uralkodj! 2011.05.10. 07:42:05

  Engem a fehérgalléros bűnözés sose nyugtalanított, úgyhogy első körben elhajolnék a kötelező eldöntendő kérdés elől, hogy Gyurcsány Ferenc mint magánszemély vajon bűnös-é vagy bűntelen. Mindkettő benne van a pakliban: az egy főre jutó legtöbb si...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@kvasztics47: Te aztán egy igazi furulyás faszkalap vagy! Mit kuruttyolsz össze vissza? inkább dugj a seggedbe egy dugót és megnyugszik a magyar nép.

--- Mi bajod van? Elgurult a gyógyszered?
Hú, végre 1 parázs kis topic sok jó, értelmes kommenttel. (nem is lehet már reagálni:DDD)

@Amorphis: Rokkantnyugdíjas.
Azokat a rokkantnyugdíjasokat is orrba-szájba szopatják (bár már X éve, nem most kezdődött, csak most még jobban->ld. gépjármű), akik effektíve tolókocsiban élnek.

Cigi, pia stb. A piálásról nem fogod leszoktatni a népet. Ez kérem szépen illuzió.
Max ha jól megadóztatod, növekedni fog a 300 Ft-os csövesborok rajongótábora. (Már nemcsak az egyetemisták fogják inni.)

Amivel ugyebár +egészségügyi kockázat jár, viszont hatalmas adóbevéletek nem fognak befolyni.

Ha tovább növekszik a cigi ára, abból ad 1) az illegális nőni fog, ad 2) leszoknak jópáran. --->ebből hosszútávon nem lesz hatalmas TB-bevétel
(illuzió)

Annak lehet örvendezni, hogy kevesebben dohányoznak, és ez de jó a TB-nek. (nem pro dohányzáspárti vagyok és nem a dohánylobbi fizet, tényeket sorolok!)
Nem jobb a TB-nek, ha komolyabb egészségügyközgazdászokat olvasol.
Hosszútávon a 80-90 évig élő népesség (aki pl. nem fordul fel tüdőráktól) TÖBBE kerül a TB-nek, mint a dohányosok.
(Más panaszokkal ugyan.)

[Ez nem pro dohányzás, csak annyi, hogy nem csökken ezzel a teher.]

Ezek sokat nem érnek.

A kormány intézkedései meg egyelőre nem segítik a foglalkoztatást. Sorry.

Abból tényleg lehetne több TB-bevétel, de eddig csak pofáztak a több munkahelyről.

A közmunka (állami munkahely) meg pénzt visz el. Nem pedig hoz.
@Gee Halen: a legjobb! ne csináld már, szórakozzál mással ne velünk :D
@gyilkos fűegér: "Jövőre itt olyan állapotok lesznek..."

...és ami a legfélelmetesebb, még csak észre sem veszik, mi a baj azzal, amit csinálnak.
[De ha feltételezzük, hogy tudják, akkor meg nettó gonoszok(!) és bezárul a kör.]
a frankó az egészben, hogy Viktor tartja életben Ferit. k¤vára ez az érdeke: szerintetek meddig fog húzódni Ferenc Sukoró ügye??? (tökmindegy milyen eredménnyel, tökmindegy bűnös-e vagy nem, mert nem ez a lényeg). Viktor tartja zászlóként magasba Ferencet. Ferencnek pedig lobognia kell: ha bűnös azért, ha nem bűnös azért. egyetlen lehetősége.
@Amorphis: Sárközy nem francia állampolgárokat vágott ki az országból, hanem román és bolgár odamenekülteket - pénzzel ki is bélelve - tehát volt hová visszaküldenie őket."[...]Nicolas Sarkozy elnök július utolsó napjaiban jelentette be, hogy a nyár eleji zavargásokban érintett rendezetlen helyzetű romák és különféle "nomád" népek illegális telepeit fel kell számolni, a nem francia állampolgárokat pedig vissza kell küldeni szülőhelyükre." (innen: hirszerzo.hu/kulfold/162997_sarkozy_es_a_deportalas_gyorsan_hazakuldtek) A többivel ő se tudja, mi legyen...

Gyöngyöspatán - tetszik neked vagy sem - magyar állampolgárok élnek más magyar állampolgárokkal feszültségben. Ki és hogyan fogadná be őket és miből fedeznéd a vissztelepülési pénzüket?
A legnagyobb alkesz nép a finn. Náluk aranyáron mérik a piát (egy Finnlandia - pedig hazai - 10ezer), mégis megveszik.
Ha rádobsz csak egy 100-ast minden doboz cigire, azzal minden dohányos (kb 4-5 millió fő) mondjuk 20 doboz/hó - val havi 10 mrd-t nyomna a tb-be (120 mrd/év). És 100 ft-ot simán lenyelnek még az emberek, s ez nem fogja megdobni se az illegális kereskedelmet, se visszafogni a dohányzást. Ez igaz lenne mondjuk az égetett szeszekre is, meg a "koccintós" kategóriára is, amin szintén nem tűnne fel + 100 ft.
Van is kezdeményezés "hamburgeradó" címen, ha jól tudom. Amúgy nem tudsz nekem olyan intézkedést mondani, aminek nem lenne vmi hátulütője.
@NaP: a gond azzal van, amit a cikk első sora mond: +3.30%-ba kerűl az egész, mivel mi nem vagyunk USA és nem az IMF-től vettünk, a magyar állam bízta meg a 3 nagy bankot, a világ 3 legjobb bankja mellesleg

az amit én számszerűsítettem az az, hogy a +3.30% nem teszi lehetővé még a kamatok törlesztését sem már jövő évtől, mert a plusz kamatterhek a 10 és 30 éves futamidőből viosszaosztott éves törlesztőrászletet annyira megemeli, hogy egy spírál keletkezett már ezzel a felvétellel

(ez nem kibocsátás ez drága, uzsora hitel felvétel=baromság)

hogy a magyar állam a kamatokat sem tudja törleszteni

az eljárás az, hogy exponenciálisan és logaritmikusan keresztezik a kamat és tőkehányadot 0 tőke és 100% kamattal kezdve

így azzal amit most a matolcsyné férje és a csúti törpe csinált az hazaárulás, és fel kell akasztani őket azonnal!

minden évben +700 milliárddal kell többet fizetni azaz összeadódnak ezek a 700 milliárdok 2014-re már csak a felár többlet 2800 milliárd...ha nem vesz fel még többet a következő években... vevő lesz

nem ezekkel a bankokkal állunk kapcsolatban hanem azok számlatulajdonosai közűl azokkal akik meg akarták venni Magyarországot kilóra

most megkapták
@eMeL: "GYF az arca volt annak a szoci pártnak, amelyik töketlenkedése hozta ránk a dögvészt. "

gondolsz itt arra, hogy nem inditottak koncepcios pereket az ellenzek ellen, ahogy a jelenlegi kormany teszi ezt es nem rugtak ki a jogallamisag es az alkotmany labat es torltek bele a sajatjukat?:-)
@a szív fészkei: Ez tiszta sor, nem is ez a lényeg, hanem az, ha ezt mondjuk mi csináljuk ( szintén nem állampolgárokkal) akkor már egész Európa hörögne, természetesen itthonról jól feltüzelve.
@Amorphis: Finn példa.
Nem jó.-->Majd ha a magyar jövedelmi viszonyok elérik a finnekét (egyelőre közelében nincs), akkor lehet beszélni finn modellről. Addig nemigen.

Nálunk nem egészen ugyanazt a hatást váltaná ki. Mert a magyar fogyasztó -mivel kevesebb a jövedelme+"néplélek"- árérzékeny.
-->szimplán elmozdulna a kereslet az olcsóbb felé.

Van 320 Ft-os cigi is.

Meg aki most Marlboro-t vesz, rámegy a Golden Gate-re vagy elkezdi magának tömni.

Ez a hamburgeradó meg nettó agyrém.
Többféle olvasatát láttam már. (->ködös elképzelés) De egyik mindegyik agyrém.

verzió 1) Most ez a Meki ellen irányul? (nevéből fakadóan) Mert akkor ez megint valami gonosz multis cucc.

verzió 2) Minden egészségtelen termék ellen. Akkor a zsíroskenyér is az. Meg jópár dolog. (egyébként a túlzott kenyérfogyasztás is ártalmas, hol a határ??? ki húzza meg, hogy okés ez egészséges??? A jozefinista, népboldogító állam? Amúgy nekem ez az übergondoskodó, felvilágosult abszolutista államkép se tetszik, aki megóvja a buta polgárt.

Mi az egészséges per defitionem?)

Ne nyomorgassuk már a csóró embereket exponenciálisan növekvő élelmiszerárak mellett.

Élelmiszerre a jövedelmük nagyobb részét ugyanis a csórók költik.
A gazdagok vígan kifizetik a többletet. Ez így van.
De az ő kosarukban nincs is annyi kaja...

Az egészséges étkezés (zöldség, gyümölcs stb.) meg DRÁGA, többe kerül. A jómódúak privilégiuma ma is. A tévhiedelemmel ellentétben. (nem ócsó)

Plusz itt már 2x-es adóztatás réme is felmerül.
Egyszer fizetünk az élelmiszer után ÁFÁ-t stb.

Utána már a leadózott terméket még egyszer megadóztatjuk.O_o (Ami nem egészen egy normális dolog.)
@Amorphis: Finn példa stb. Amit a cigiről leírtam az alkoholra hatványozottan (jobban) igaz.
@Amorphis: hamburgerado..
pacalado es disznotorosado miert nincs?

bakker, ugyanugy hus, zsir es feher kenyer, mint a hamburger.
@NaP:
2.97679E+13 3.03169E+13 3.03169E+12

3.12034E+13 3.13407E+13 1.04469E+12

A 3 milliárd USD 10 évre a fenti első sor első száma a teljes kamat, második szám a kamat és a tőke a harmadik szám az évenkénti törlesztés HUF-ban

A második sor ugyanebben a sorrendben a 750 millió USD-re vonatkozóak HUF-ban, ezt ki kell fizetni 3750 millió dollar ellenében amit a Magyar állam megkapott

183 HUF=1USD árfolyamot számoltam és árfolyam különbség ebben a számításban nincs, pedig lesz mit fizetni érte mint a svájcifrankhitelesek esetén!

A KÖVETKEZŐ KÉT SZÁMÉRTÉK A KÉT TEHER

6.16576E+13 4.07638E+12
Ha azt mondod a zembereknek, hogy fizessél minden ellátás után x forintot (ez is dupla adóztatás ám..) akkor parasztlázadás tör ki.Ha azt mondod, hogy fizessél 100-ft-ot minden doboz cigi után mert egyértelműen és nem is vitatottan baromira egészségtelen, akkor azt talán felfogják. A plusz lóvét MINDEN!!! dohánytermékbe beépíteném, nem lenne kiskapu, nincs olyan, hogy akkor áttérek másik fajtára, mert minden fajtán ott lenne az adó. Lehet kicsit megugrana az illegális kereskedelem, de ez az egész lakosságra vetítve teljesen kizárt. Amúgy van már ez a dolog, csak úgy, hogy 19 szál van egy dobozban (20 áráért).
A kajáknál, piánál már kérdésesebb a dolog persze, de a dohányra sztem nagyon faszán működne, különösebb hőbörgés ellenében, és tekintélyes summa jönne be belőle.
@okostojgli: Őszintén?

Erre a házi pálinkafőzésre még nem találtam racionális magyarázatot.

Nagyon nem illik ehhez az egyébként fitneszguru kormányzati politikához.

Vagy semmi racionális oka nincs.

Vagy... nem akarok diabolizálni.
De a történelemben már volt ilyen.
Választási kampányok során alkohollal felheccelt nép. (ld. Petőfi elüldözése Szalkszentmártonból) helyi politika és pálinka: Sári bíró by Móricz
Plusz, tudtátok, hogy állami politika volt anno Nagy-Britanniában a gin és a rum árának alacsonyan tartása???
Akkor nem is titkolták miért.--->hogy a proli ne zizegjen, hanem nyugi legyen és butuljon (+anno a 12 éves gyerekekkel is itatták már a szeszt, hogy mehessen lefelé a bányába) =Ne zizegjen, igyon.

Ha van egyáltalán valami értelme, akkor max ennyi.

De szerintem inkább semmi. (ha nem feltételezünk ilyen ördögi gonoszságot a Viktorról)
@Amorphis: Ha ennyire szereti az embereket a kormány, akkor az abortuszellenes kampány helyett, miért nem dohányzásellenesre költ? By the way.
Na az abortuszkampány, az már döfi. Hogy sikerült nekik ezt anélkül kivitelezni, hogy a védekezésről szó esne.
@z_kovacs: Ennyire ne legyél naív! Ha teleplakátolnád a várost egy haldokló gégerákos képével és tüdőröntgenjével, akkor se lenne kevesebb dohányos egy darabbal se, mint ahogy kevesebb abortusz se lesz. (ha azt mondanák, hogy minden abortusz helyett kapsz egy millát, akkor egy darab abortusz nem lenne) Az embereket kizárólag a pénztárcájukon keresztül lehet megfogni, a szívükre (eszükre) hatni nem lehet.
@Amorphis: Nem vagyok naiv.
Csak érdeklődöm, hogy egyes kérdésekben miért ennyire jozefinista a kormány, másokban meg nem.

Egyébként álmod már megvalósult. Növekedett a dohánytermékek jövedéki adója 2011-ben.

Und so?

A cigaretta olcsóbb, mert a gyártók valahogy kiokoskodták. (Plusz dohánygyárak összeolvadtak.) Sofi stb. is olcsóbb, mint 1,5 éve!

Ha ráraknál minden üveg 300 Ft-os borra +100 ft-ot, megjelennének a fröccsöntött műanyagból finomított nedűk.

(Ez nem Nyugat, ahol az emberek kényesek a minimális minőségre. Itten a tévedés.)

Piacgazdaság van, verseny, kérem. Állami legyintéssel nem lehet mindent elintézni. (akármennyire jó lenne) Van amit ja, de mindent nem.
Csak úgy mindenki figyelmébe.kibulizottorzsag.net.,aztán némi gondolkodás és lehet ferkózni meg viktorozni.
"Gyurcsány játékban lesz, ha és amíg szabadlábon marad"

erről jut eszembe, szerintem bizonyos mszp-s körök kifejezetten örülnének annak, ha Gy-t lecsuknák... vagy legalábbis egyezkednek a fidesszel arról, hogy együtt tolják körön kívülre...

hát igen. megfordult már ez szerintem sokak fejében. már az is elég furcsa, ha mesterházy olyan mondatokkal kerül a címlapokra, hogy hiszek Gy ártatlanságában. meg ilyesmik...

ahelyett, hogy egyértelműen kijelentené, hogy ártatlan, előhozakodik a "hit" szóval, ami ugye nem szokott garanciát jelenteni...

sőt. egyenesen kiröhögöm érte...
korábbi gondolataimat folytatva: az AKK.Zrt cikk lényege:

+ 310 bázispont (298 bázispont a dollár midswap felett)

+ 330 bázispont (353 bázispont a dollár midswap felett)

az előzőekben leírt számok a cikk alapadatainak felhasználásával születtek ha bárki akarja akkor az itt "+"-al megjelölt két % értékre kiszámíthatja azt amivel többe kerűl mintha az IMF-től vennék fel

nagyjából mindkét végösszeget meg kell felezni és akkor látható hogy több mint 15000 milliárddal többet kell kinyögnünk e "kedves" kormány jóvoltából és ez csak 2011 a többi év jön hozzá el fogja érni 2014-re 60000 milliárdot
Fontos cikk e témában:
nol.hu/velemeny/20110510-az_autokraciabol_a_diktaturaba

(A facebook-on eltávolíttatták hivatkozást a "Kulturális veszteségeink 2011" csoportból, amit őszintén szólva sehogy sem értek, hiszen szerintem elemi szinten kapcsolódik össze a két téma.)

Az lmp-nek pedig e helyütt azt üzenem, hogy kurva kicsire húzza össze magát, és lehetőleg húzzon cipzárat a szájára:
"Miután Kovács mégsem volt hajlandó a Gyurcsány elleni büntetőeljárás megindítására, Budai szó szerint azzal vádolta, hogy „falaz” neki. Ám a távozó főügyésznek fontosabb volt a lelki nyugalma és a becsülete... Nem így a följelentő LMP meg nem nevezett vezetőinek, akiktől a HVG 2010. november 11-én az alábbi szavakat idézte: „Mondtuk Budainak, gyűjtsenek még, mert ha csak ennyijük van, boszorkányüldözésnek tűnhet az eljárás”."
Elveszett egy kommentem (pótolhatatlan bölcsességekkel Gyurcsány-témában :-), ám mivel hosszú volt, nincs kedvem rekonstruálni, csak a jóslatot a végéről:

Ferenc pártot fog gründolni a jövő évben valamikor, centrista párt lesz, mert ott van/lesz nagy üres hely, kritikus pont az emberei (egyelőre csak másodlagos frissességű alakok), a pénz (ez növekedhet, főként, ha a pénz csalódik Orbánban), és hát a saját személye a legfontosabb csapda - kell találnia maga helyett kormányfőnek egy Bajnait 2014-re, és akkor 20-25 százalékra jó lesz a pártja. (Ha a Fidesz kollektív öngyilkosságot követ el, és más pártok nem jelentkeznek, akkor többre is.)
@kamill77: az mszp pont ebbe bukott bele ilyen csuful, hogy inkabb furtak gyurcsanyt akar a fidesszel is egyuttmukodve - pl szilikata -, mert azt hittek, a fidesz garantalni fogja nekik a 30%ot a mutyibol tovabb akkor is, ha kormanyra kerul..:-)

csak aztan rabaxtak, mert a fidesz a mutyik szocialista resztvevoit feldobtak, a fideszesek meg a 70 melle benyaltak az ellenzeki 30%ot is..:-)
@z_kovacs: Felőlem ihatnak az emberek lóhugyot is, meg szívhatnak tehénszart is, nem az a lényeg, hogy drága legyen a cigi-pia, hanem az, hogy még több - közvetlenül a TB-be beáramló pénz legyen, ami megoldja részben a krónikus finanszírozási problémákat. Persze kétségtelen, hogy a végtelenségig nem lehet levinni a színvonalat se. Azért a dohány a legjobb, mert ott nincs olyan, hogy 600 ft-os Tesco Vodka tehénszarból, meg 10 ezres gyümölcspálinka csengő barackból. Meg bor glicerinből, meg kézzel válogatott aszúszemekből, aminek már igen eltérő egészségügyi hatásai vannak. Minden cigi egyformán káros. Kurva könnyű megoldani az egészségügyet: több lóvé kell! Valahonnan el kell venni. Lehet persze racionalizálni, megszüntetni, összevonni, bezárni is, de ez csak részmegoldás. Vizitdíj miatt lehet tüntetni, népszavazni, hőbörögni. A cigi miatt kissé röhejes lenne...
@szerénységem: olvasd a számokat amiket ide írtam feljebb azok alapján én adok a törpének 3-4 hónapot
@z_kovacs: @Amorphis:
Félve kérdezném, az egészségügyi pénztárakkal mi a helyzet? Tudom az egészség nem üzlet, de talán mégis.
@Amorphis: Ezt aláírom. De a végtelenségig nem tudnád emelni. (van 1 szint, ami fölött az emberek inkább leszoknának, hidd el -aki nem 50 éve függő-, hogy kinél hol az a határ: más kérdés--->de ebből óriási kaszálást ne várj) Hogy a fokozódó kiadásokat állni tudjad.

Mert az egészségügy költségei igenis NŐNEK.
Miért?
Mert nem a középkorban élünk, ahol 1 nagyobb járvány elviszi a népesség 1/3-t plö.

Hanem egyre újabb eljárások, gyógyszerek vannak, fejlődik (-->pénz, pénz, pénz). Plusz az átlagéletkor kitolódik, ami nemcsak meseszép, de egészségügyi extrakiadásokkal is jár. (Persze lehet a korábbi halál mellett is kampányolni -hogy 70 év felett tessék szépen megdögölni, nem szívni a levegőt meg fogyasztani az értékes gyógyszereket-.)

@okostojgli: Az egészségügy üzlet. Nagy.
Ebben igazad van.

Mégsem képes kizárólag a piac megoldani.
Akárhogy kampányolnak fentebb mellette.

Legalábbis emberi, humánus, etikus formában nem.

Egy krónikus (a krónikus nem súlyost jelent, hanem ellándó ellátásra szorulót -nem gyógyuló-) beteggel pl. alapból 1 magánbiztosító nem kötne biztosítást.

A piaci logika szerint ő dögöljön meg.

A piaci logika egyes embereket lábtöréssel helikopterrel szállítana be, másokat meg szívelégtelenséggel SE.

Sajna.

Az amerikai egészségügy sem működik.
Csak a jómódú republikánusok szerint.

Obamának épp az általános egészségbiztosítás a legnagyobb szlogenje.

Ezért nem jó példa. (Ami máshol effektíve nem működik -önbevallás alapján-, és próbálnak tenni ellene, azt azért ne tekintsük mintának.)

Az, hogy a vegyes vagy a tisztán állami-e a jó: Isten tudja. (a tisztán piaci, privatizált viszont szar)

Racionalizálni, összevonni stb. viszont kell.
@Amorphis: Ezt aláírom. De a végtelenségig nem tudnád emelni. (van 1 szint, ami fölött az emberek inkább leszoknának, hidd el -aki nem 50 éve függő-, hogy kinél hol az a határ: más kérdés--->de ebből óriási kaszálást ne várj) Hogy a fokozódó kiadásokat állni tudjad.

Mert az egészségügy költségei igenis NŐNEK.
Miért?
Mert nem a középkorban élünk, ahol 1 nagyobb járvány elviszi a népesség 1/3-t plö.

Hanem egyre újabb eljárások, gyógyszerek vannak, fejlődik (-->pénz, pénz, pénz). Plusz az átlagéletkor kitolódik, ami nemcsak meseszép, de egészségügyi extrakiadásokkal is jár. (Persze lehet a korábbi halál mellett is kampányolni -hogy 70 év felett tessék szépen megdögölni, nem szívni a levegőt meg fogyasztani az értékes gyógyszereket-.)

@okostojgli: Az egészségügy üzlet. Nagy.
Ebben igazad van.

Mégsem képes kizárólag a piac megoldani.
Akárhogy kampányolnak fentebb mellette.

Legalábbis emberi, humánus, etikus formában nem.

Egy krónikus (a krónikus nem súlyost jelent, hanem ellándó ellátásra szorulót -nem gyógyuló-) beteggel pl. alapból 1 magánbiztosító nem kötne biztosítást.

A piaci logika szerint ő dögöljön meg vagy legalábbis ne nagyon vegyen igénybe kezelést.

(A piaci logika egyes embereket lábtöréssel helikopterrel szállítana be, másokat meg szívelégtelenséggel SE szívesen.)

Sajna.

Az amerikai egészségügy sem működik.
Csak a jómódú republikánusok szerint.

Obamának épp az általános egészségbiztosítás a legnagyobb szlogenje.

Ezért nem jó példa. (Ami máshol effektíve nem működik -önbevallás alapján-, és próbálnak tenni ellene, azt azért ne tekintsük mintának.)

Az, hogy a vegyes vagy a tisztán állami-e a jó: Isten tudja. (a tisztán piaci, privatizált viszont szar)

Racionalizálni, összevonni stb. viszont kell.
@z_kovacs:

"Erre a házi pálinkafőzésre még nem találtam racionális magyarázatot."

pedig nyilvánvaló. orbánék felismerték, hogy a drogháború egyszerűen zsákutca. ők nem estek a holland hibába, rögtön az egyik legkeményebb drog előállítását legalizálták.
ps: aki nem tartja kemény drognak a pálinkát, hasonlítson össze egy tökrészeg arcot egy beherkázottal, bekokainozottal, beszívottal etc.
@z_kovacs: azert igen rossz velemenyed van embertarsaidrol. Hallottal mar a jotekonysagrol? Tudod az emberek joszandekbol, ONKENTESEN tamogatjak embertarsaikat.
A jelenlegi nagyon "humanus" nem piaci rendszer szerint siman elveszik toled a tamogatast ado formaban. Ha meg ellenkezel hirtelen elokerul az eroszak, mert hogy kepzelheti valaki, hogy nem fizeti ki masok ellatasat? Bizonyara egy barbar es igaza van a politikusnak, hogy elvegye tole es megvedje a szegenyeket, nem? Kozben persze valahogy a politikus zsebek is megtelnek... meg a korhazi lobbi, plusz a gyogyszeripari kartel is nagyon jol jar.
Csak szegeny adofizeto nez, hogy jo es szep ez a nagy altruizmus, de o lassan mar enni sem tud venni... :(
@szerénységem: " kell találnia maga helyett kormányfőnek egy Bajnait 2014-re, és akkor 20-25 százalékra jó lesz a pártja."

ennél többet érne, ha Bajnai - vagy hozzá hasonló (pártonkívüli, szakértő, szelídszolid, nyugis arc) figura - nem az MSZP (ZPB) jelöltje, hanem őmögé parkol be a párt, nyitva hagyva a csatlakozás lehetőségét mondjuk az lmp-nek és bárkinek.

A Jobbik külön téma, ők nem a ballib tömegen fognak osztozni, hanem a Fidesz táborán.
@Crescendo: persze, mivel mar eros kisebbsegben vannak a tenyleges adofizetok. Nagyjabol 1:4 aranyban alulmaradtak, nyilvanvaloan semmilyen tenyleges intezkedessel nem segitenek nekik (kiveve a mostani adokulcsvaltozas) a politikai szlogeneken kivul...
@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Nem akarok vilagot valtani, csak a regi "elni es elni hagyni" filozofia, valamint az emberi szabadsagjogok (pl. tulajdonjog) tiszteletere epitett tarsadalomban elni.
Nem erzem magam sem hangyanak, mehnek vagy egyeb fej-tor-potrohos elolenynek, hogy egy az o mintajukra szabott kommunista jellegu tarsadalomban a dolgozo szerepet kapjam jogok nelkul.
Persze alternativa, hogy szepen csondben maradok, kimentem a kis ertekeim kulfoldre es fu alatt elek. De akkor felmerul a kerdes, hogy minek egyaltalan? Es valahogy engem az apatia taszit.
@Forgó hangszóró:
A klikk problémájával egyetértek, bár eddig mindig összezártak.
A kicsi MSZP szétaprozódásától pedig nem félek. A jelenlegi támogatottság fele is bőven bejutási küszöb felett van és ha valami agyament baromságot nem tesznek ellenzékben ritkán szokott nagyot bukni egy párt. (Ha igen, meg is érdemli.) Viszont a szétválással csak nyerhetnek. Aki a régi magot és GYF-et is elfogadja csak azért nem fog mindkettőnek hátat fordítani, mert szétmennek, de ha valaki bármelyiket nem tudja magáénak érezni, akkor a szétválással döntési helyzetbe kerülhet.
Nem gondolnám, hogy GYF kiválás esetén Szili Katalin sorsára jut. Sajnos - szegény - nagyon rosszul mérte fel a pozícióját, amikor a kiválás mellett döntött, mégha a szoci között elfogyott is körülötte a levegő, csakhogy most az űrben van, ott meg nem is lesz egyhamar.
@Crescendo: Nincs rossz véleményem az embertársaimról.

Van altruizmus.

Csak az altruizmusra még nem építettek működő társadalmi rendszert. (Bár a megvalósult, állam elhalása utáni kommunizmus valami ilyesféle lenne.)

Adót meg ha nem szedné be "erőszakkal" az állam, szinte senki nem fizetné be. Így is az X százezer adócsaló meg -elkerülő országa vagyunk.
(És igen, az adót fizető ezt is nyögi -hogy mások nem fizetik-, nemcsak az államot. Az állam azt is rajta hajtja be.)

Az adó mértékén lehet vitatkozni.
@Crescendo: Nincs rossz véleményem az embertársaimról.

Van altruizmus.

Csak az altruizmusra még nem építettek soha működő társadalmi rendszert. (Bár a megvalósult, állam elhalása utáni kommunizmus valami ilyesféle lenne. Meg persze a "civitas Dei".)

Adót meg ha nem szedné be "erőszakkal" az állam, szinte senki nem fizetné be. Így is az X százezer adócsaló meg -elkerülő országa vagyunk.
(És igen, az adót fizető ezt is nyögi -hogy mások nem fizetik-, nemcsak az államot. Az állam azt is rajta hajtja be.)

Az adó mértékén lehet vitatkozni.
Ez csak próba volt, mert az előbb a szerver működésének szüneteltetéséről értesítettek.
@Tóta W. Árpád: olajfázni Gyurcsánnyal elég nehéz lenne. Amit ő most tehet, az annyi, hogy elkezd építkezni és 2018ban van esélye valami új padavannak (nem Molnár Csaba :P) valami koalícióban.
@z_kovacs: pedig most hatarozottan az altruizmusra (kozjo, kozerdek, stb. ertsd mas emberek, nem a te javad) hajaznak, valahogy megiscsak egy ilyen tarsadalmat epitunk. Ha a kereseted felet siman leszedik a kozjora, az elesettek lemaradottak erdekere hivatkozva, meg hogy megvedenek mindenfele nyugtol, bajtol akkor valami nagyon felrement.
Szerintem teljesen normalis, hogy ennyi az "adocsalo", ha tehetnem en is az lennek.
Van valamilyen magyarazatod arra, hogy miert kellene befizetnem az adot(milyen erkolcsi megfontolasbol), azon tul, hogy csunyan megjarom ha rajonnek? Van valamilyen szerzodes, amelyben kotelezettseget vallaltam? Vagy ez olyan, mint a bibliai eredendo bunosseg elve, megszulettem es ezzel mar tartozom is a magyar allamnak? Szerzodes sem kell, semmi megallapodas, csak igy van es kesz?
@gertb76: "és 2018ban van esélye valami új padavannak (nem Molnár Csaba :P) valami koalícióban." :D
"Gyurcsány látogatása ellen tiltakoznak a szegediek

A Jobbik Csongrád megyei szervezetei tiltakoznak Gyurcsány Ferenc Szegedre tervezett látogatása miatt. A bukott miniszterelnök nemkívánatos személy országunkban (!), így Szeged városában is, meghívását ártalmas provokációnak tekintjük - írják a szervezők."
@Tóta W. Árpád: Szívesebben venném, ha több 10-30 százalék közti párt lenne benne egy koalícióban egy olyan ember mögött, akit maximálisan támogatnak, lehet ez felőlem egy Bajnai is vagy egy Simor, mindegy. A lényeg, hogy világos program legyen, és ne közben bulizzák ki a dolgokat. És ami fontos, ellenzékben is értelmes párt legyen.
@szerénységem: Ennek viszont megvannak a saját buktatói. Ld cseh, szlovák permanens kormányválságok.

Konkrétan Gyurcsánnyal még van egy olyan is, hogy Medgyessy példáján okulva vsz senki se látná szívesen a háta mögött.
@Crescendo: A terhek csökkentésében kiegyezhetünk.

A MIKÉNT/hogyan a nem mindegy.
Meg ez a permans forradalmi hév jellegű átalakítás se okés.

Az már látszik, hogy az egykulcsos adó egyik évről a másikra való bevezetése->katasztrófa.

Olyan hiányt eredményez az államkasszában.->well, a MANYUP-okat is ezért (!) kellett bezúzni
(Ami ugyebár ellentmond minden piacgazdasági logikának.)

Az adóelkerülést meg -csalást nem gondoltad végig.
Elég egyszerű matek.
Ha Kiss Gedeon nem fizet adót, akkor Nagy Lajosnak több adót kell fizetnie.

Ergo az adócsalóknak stb. köszönheted részben a magasabb adót.

Erről lehetne mesélni.
Az ún. magyar kis- és középvállalkozókról (nem a nagyokról!). (akik elvileg viszik a hátukon a gazdaságot)

Pl. helyben is van böcsületes vállalkozó, aki egy kanyi buznyák adót nem fizet, de segélyért bejár a hivatalba BMW-vel. (mert ugye neki az is jár, szegénynek)
@Crescendo: Sok dologban kiegyezhetünk.

De visszakanyarodva kicsit a posthoz.

A magyar "nemzeti oldal" mitológiájában a "sötét Gyurcsány"-korszakban az adócsalás nemzeti ellenállássá vált, ahogy a szlovák rendszámú autó is hőstetté nemesedett. (ld. pl. Bencsiket, aki ezzel dicsekedett, hogy ő köbö hős, mert szlovák rendszámú autója van, most hogy Viktor a miniszterelnök büszkén váltott magyarra. De saját környezetemből is tudok erre példát mutatni.) A szélsőségesebb polgári körök nyíltan hirdették ezt (adócsalás, -elkerülés), mint a komcsi elnyomás elleni küzdelmet.

Most meg szopják a saját maguk által megteremtett helyzetet. Nice.
@Crescendo: (Bocs, elírtam, nem Bencsik, Bayer. Az újságírók krémje.

Szóval most azt eszik, amit megfőztek és még duzzognak is érte...)
"Gyurcsány önbizalma abból ered, hogy az amorf ellenzéken belül magánál feltűnőbb tereptárgyat nem lát."

Mintha pont ezen a blogon olvastam volna pár éve(?): legkeményebb szardarabnak lenni a csatornában nem igazán ad okot büszkeségre.

Jelen körülmények között egy frissen alakult centrista párt, amiből kizáró körülmény, bármelyik pártban való tagság az utóbbi 30 évben sokkal sikeresebb lehetne, főleg, ha kicsit őszintébben kampányol és kikezdi a Fidesz legkifogásolhatóbb intézkedéseit. Szlogenek lehetnének mondjuk "Mi nem mondjuk meg, hogyan élj -- csak hagyunk biztonságban élni", "Mi nem mondjuk meg, mit csinálj a pénzeddel -- inkább Nálad hagyjuk", esetleg "Egy választókerület = egy önkormányzat. Pont." (Ezennel mindegyik (R), (C), TM, satöbbi...)

Gyurcsány meg inkább maradjon ki a politikából, ha ő visszatér, akkor 2014-ben kb. 30% fog érvényesen szavazni (ellenben a szavazzfasszal-blog jóval nagyobb mennyiségű nyersanyagból dolgozhat majd).
@szerénységem: "ha tavaly épeszűen folytatják a Bajnai-politikát, akkor még belefértek volna a szerkezeti reformok is, amik most már így nem férnek bele"

Ezt pedig én hazaárulásnak nevezem.
Nem fideszes lózunggal, hanem vér komolyan!
Hazaáruló az, aki az ország egészének szándékosan nagy kárt okoz, ez meg per pillanat a fidesz és orbán király.
@okostojgli: "Rendben, a 300 Ft nem a megoldás. Hogy fog mégis megjavulni az egészségügy?"

Nem is mondták, hogy a 300 Ft lesz a megoldás. Ez *egy* lépés volt (lett volna). Aztán lehet továbblépni.

Szerintem az egyszerű 300 Ft-osdi helyett egy teljes "önrész" rendszer kidolgozása lenne a megoldás.
A tb csökken, ezzel egyidőben egy önrész rendszer lép be. Kissebb költségű betegségek esetén magasabb (pl. 10-20%-os) önrészt kellene fizetni, nagyobb betegségek esetén (pl. egy rák kezelésének sok milliós költsége) 1-2% és valamilyen limitálás.

Ezzel egyidejűleg teljes és általános privatizálás és magánszolgáltatás bevezetés. Csak a eü. szolgáltatások megtérítése az állami/biztosító feladat, de hagy versenyezzenek(!) értem a "betegért" a szolgáltatók. Ne egyszerűen az "urak" (pl. állami/önkormányzati főnökök) kliensraktára és pénzkifizető helye maradjon egy-egy korház. Mert talán ez a legnagyobb pazarlás ezen a területen.
@eMeL:

"__Nem fideszes lózunggal, hanem vér komolyan!_"

Ja, így már mindjárt más. A te hazaárulód az igazi, a többi nem. Gyere ki a csőből, mielőtt beszorulsz.
@eMeL: Hazaárulás az, ha akarattal teszik. Ezt nem feltételezem. A butaságot, a hozzá nem értést, a fafejű ragaszkodást a láthatóan be nem váló dolgokhoz viszont simán.
Esterházynak van régről egy Orbán Vik című írása, amiben tán először konstatálta Orbánnál épp ezt a distinkciót. Ajánlom figyelmedbe az utolsó mondatot.
dia.pool.pim.hu/html/muvek/ESTERHAZY/esterhazy00087/esterhazy00107/esterhazy00107.html
@Tóta W. Árpád: Valóban - na de megint egy nagy böhöm párt kormányon, ellenzékben meg ki tudja ki? Szar ez így is úgyis. Teljes sorcsere kéne mindkét oldalon. :-)
Igen, Gyurcsány hátulról is veszélyes, erről Medgyessy tudna mesélni, aki nem felejt, és minap bátran és öntudatosan megpróbált mindent rákenni Ferencre adósságügyben. Pedig hát.
Szóval Ferencnek, ahogy már mondtam, a kötcsei birtokon lenne a legjobb helye, fákat metszegetve, ilyesmi.
@jaegtoer:
a fidesznél a hazaáruló szimplán kötőszó.
@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Kicsit értelmezem, mert nem egyértelmű: "hozta ránk a dögvészt."
Dögvész = fideszkormányzásovivezírrelterhelve.

"gondolsz itt arra" sokmindenre gondolok, de a lényeg, hogy a szoci kormányzás (gyurcsánnyal *feljavítva* sem volt megfelelő). Ezzel szemben nem kívánom a fidesz kormányzást már mérlegelni sem.
Ezen már túl vagyok. Nem lehet egyes intézkedéseit elővenni és elemezni, mert az egész -mindenestől- annyira *bűzlik*, hogy mától csak annyit tudok hozzátenni: ovi országlása teljesen illegális (nem csak illegitim!) millió ponton megsérti az alkotmányt [amire felesküdött!!], vagyis egészben, az összes döntése, ténykedése visszavonandó és megsemmisítendő. A bűnvádi eljárás meg egy másik kérdés, de orbánnak börtönben a helye.
@z_kovacs: "Erre a házi pálinkafőzésre még nem találtam racionális magyarázatot."

Pedig egyszerű, ugyanaz mint sok más eszement baromságra.

Orbán szocializációja. Ennyi elég is!

Lehet hogy minden gond rákfenéje valójában orbán apja?
@z_kovacs: azt mondjak erkolcsot, eszt, bolcsesseget torvenyileg nem lehet adni. Ennek ellenere nagyon probalkoznak... azok elossorban, akik szerintem onmaguk sem rendelkeznek belole eleggel.

Pontosan tudhato, ha mar az adofizetes erkolcsi kerdeseit felre tesszuk es maradunk a puszta pragmatizmusnal, hogy hol van az adofizetesi hajlandosag hatara. Kozgadasagtanilag az un. Laffer-gorbe irja le a jelenseget. A lenyege ez bizonyos szint utan, hiaba van adoemeles, a bevetel csokken. Ilyen magas adoszintekkel mi messze a gorbe felso vegen voltunk es elmondhatatlan lokest adott ez az adoelkerulesnek. Ez most mindenkeppen valtozik es javul.

A problema a koltekezessel van. Egyszeruen a lakossag durvan 15-20% keptelen eltartani a tobbi 80%-t egy elfogadhato eletszinvonalon. Az hogy idaig ment vilagrekord szerintem, bar az ara az oriasi adossagallomany lett. Ami szinten nem tarthato.

Ez a puszta, hideg matematikaja a dolgnak. Innentol, hogy ki kit es miert utal mar csak szint visz az amugy teljesen lehangolo kepbe. Nem beszelve arrol, hogy kelloen lefoglalja a kit gyuloljunk a kozvelemenyt ahhoz, hogy elkerulje a szembesulest ezzel a nyers valosaggal.

A politikai elit teljesen csodbe viszi az orszagot a bal es szelsobaloldali politikaval, konzervativ, jobboldali ero nincs is (a 20%-nyi dolgozo kisebbsegnek minek?) csak bal es szelsobali elemek.
@Crescendo: Itt azért erős túlzások hangzanak el.

A Fidesz politikájában (az erős diktatórikus hajlamokon túl) nyomokban jobboldali elemek is fellelhetők.

Ld. Kárpátok Kínája program.-->munkavállalók jogainak erőteljes visszanyírása

Plusz egykulcsos adó.
Stb.

Szóval a Fideszt lehet bírálni Lázárral, médiatörvénnyel, KDNP-vel, pápai befolyással+sokmindennel.

Azt, hogy szélsőbalos gazdaságpolitikát folytatna: nyet.

USA-ban is progresszív adózás van. Meg a világ X országában.

A Laffer-görbével az a baj, hogy e-l-m-é-l-e-t. Nagy betűvel.
Amit sehol, senki még nem bizonyított.

Az örökmozgót is sokan létre akarták már hozni, ettől még nem jött össze.

A Laffer-görbe egy neoliberális ikon a '70-es évekből.
Csakhát... a neoliberális gazdasági dogma (nem a piacgazdaság!!!, nem a szabadpiac!!!, nem összekeverendő) épp mostanság omlott össze. Hogy nem müxik. (Se az önszabályozó piac, se egy csomó mikroökonómiai tézis.)

www.nol.hu/archivum/20110402-a_laffer-gorbe

A Laffer-görbéről ír Mellár Tamás. (Igen, Népszabis a cikk, de Mellár Tamás egy JOBBOLDALI, konzervatív közgazdász. -nem marxista- 1992 és 1994 között a Miniszterelnöki Hivatal kormány-főtanácsadója volt, Századvég Gazdaságkutató Zrt.->kimondottan jobber intézet egyik munkatársa volt.

Pont azér szakított a Századvéggel, mert nem tapsolt vastapssal -hiába volt konzi- Matolcsynak mindenben.)
@eMeL: Olvastad Paris Matchot? Abban kifejti egy francia akadémikusnak!!!, hogy a a házi pálinkafőzés engedélyezésére legbüszkébb.[..]"Hasonlatos a többi, népszerűséghajhászó intézkedéshez, mint például hogy (másfél évszázados tiltás után, évi 100 literes felső határig) mindenkinek engedélyezték az otthoni pálinkafőzést. "Erre a döntésre vagyok a legbüszkébb" mondja nekem a miniszterelnök, miközben felmutat egy, az otthoni lepárlóbeendezés használatát körülíró könyvet." www.parismatch.com/Actu-Match/Monde/Actu/Viktor-Orban-L-homme-qui-fait-Peur-a-l-Europe-248661/
@Crescendo: Én megfordítom, amit mondasz.

Magyarországon inkább vállalható baloldal nincs. (nem jobb -bár az se tök vállalható:DD-)

Ami az antiklerikalizmuson meg 1-2 dolgon stb. túl, túllépne a szociáldemagóg dumán.
Elismerné effektíve a piacgazdaság létjogosultságát, lefaragná az értelmetlen állami kiadásokat (a faszságokat) stb., az állami szektort próbálná hatékonnyá tenni, és pl. sikeres szociálpolitikát felvillantani és működtetni. (nem szociáldemagógiát)
Mert kell. (pl. közoktatás, csórók -pl. cigányok- felzárkóztatása -ezt egy masszív jobber, neoliberális politika nem fogja megoldani, köbö sose-)
Nyugaton erre vót példa. Nálunk nem. (itt még a kádári örökség kísért a baloldali fejekben is)

Szóval pont, hogy normális baloldal nincs.:S Aki meg megpróbálta: elbukott.
A kommunizmusnak köszönhetően is.

Jobboldali gazdaságpolitika van. (Más kérdés, hogy a kormány egyéb intézkedései mennyire gusztusosak.)
@z_kovacs: Hát ízlések és pofonok - akinek ez az úgynevezett jobboldal, ez a Fidesz bármilyen szinten vállalható, arról megvan a véleményem. És az nem túl jó.

Akkor inkább az mszp. Elkúróstul. A Fidesz megmutatta, hogyan tudnak egy egész országot ellenzékből elkúrni. Ahhoz ők is nagyon értenek. Számomra vállalhatatlanabbak az mszp-nél is.

Milyen gyönyörű kép! egy parlament négyes darab vállalhatatlan párttal!
@amergin: Helyesbítek. Vállalható baloldali gazdaságpolitikával (az 1 szem Gyurcsányon kívül) -nem politikával en bloc- nem sokan kísérleteztek még. (Szili stb. nyomatják a szociáldemagóg dumát)

Azt nem mondtam, hogy a Fidesz vállalható és überfasza.

De a gazdaságpolitikájukra nem mondható, hogy balos lenne. Sőt!
@Tóta W. Árpád:

ez éppolyn naív álom, mint Tőled azt kérni, hogy akkor legyél a publikkal élharcos, ha már senki sem mer az lenni...

Bajnai amúgy épp nem egy olyan figura, aki önként feajánlkozik. még csak nem is kéreti magát színpadias körítéssel.

neki könyörögni kell

nos vagy egy szervezett civil közösség áll neki könyörögni, hogy csináljon már valamit, vagy egy párt...

mindebből a "mögéd akarunk állni" üzenete a legéletszerűbb. ám, ha lesz csoport, amelyik nekiáll könyörögni, az már eleve azt fogja jelenteni, hogy egy párthoz csatlakozik Bajnai, nem pedig egy Bajnaihoz egy párt...

de ez szerintem halálmindegy. a lényeg, hogy kell egy ilyen kaliber a képbe. jóformán nélkülözhetetlen.
@Rodeo36: "azok alapján én adok a törpének 3-4 hónapot"

Vagyis szerinted a jelenlegi dátum: OU -1 ?

[Vagyis az új időszámítás szerinti, vagyis az Orbán Után előtti év.]
@eMeL: Most, agora, now, ahora, és a kurva anyját... a Természet elsöpri mint ócska szemetet, láttad a tornádókat és a tsunamit és még nem tudunk mindent itt jön

www.youtube.com/watch?v=sBGOqvEUN90&feature=related

mikor az akarat megsemmesíti mi nem ér semmit mert VAN LÉTEZIK EGY AKARAT DE AZ NEM AZ A SZARFASZÚ KAPPAN AKI RIKÁCSOL A SZEMÉTDOMB TETEJÉN..._:-)))
és most a remény jön:

én newm hiszek, de...

www.youtube.com/watch?v=zCE_aYJNfQo&feature=related

ezen el lehet szállni az igazi mennyországba....csak azt kell tudni hol van kérdezd Kocsis Zolit
@eMeL: nincs törpe

és csinálni kell

a betették a ketyerét

a

www.youtube.com/watch?v=lfMKfsZ7qyU&feature=related
@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

"ne beszelj melle"

"egy bokros-csomaggal kellett volna kezdeni 90ben.

de gerinctelen beszariak voltak,"

Nem beszélek mellé. Csak nem tudom pontosan mit akarsz mondani azzal, hogy gerinctelenek voltak.

Dilettánsok, igen. De itt is nagyrészt a politikai dilettantizmusról volt szó, hiszen hol szerezhették volna meg a párt- és kormányzati politizálás mindennapi rutinját a rendszerváltás előtt?

Gyávák voltak? Talán. De nem akkor, amikor nem vágtak bele egy Bokros-csomagba 90-ben, hanem korábban: amikor nem vágtak bele a megigért tavaszi nagytakarításba. Teljesen ki kellett volna ebrudalni minden korábbi pártfunkcit, belügyért és hasonlókat az összes politikai, gazdasági, igazságszolgáltatási és média pozíciókból és ezt bebetonozni 10 évre. Na persze ez valamilyen szinten öncsonkítás is lett volna.

De csak utána lehetett volna bármi egyébnek nekivágni.

Másfelől persze ők sem tehettek többet, mint amekkora választói felhatalmazást kaptak. Szóval, szerintem végső soron a gyávaságuk és a dilettantizmusuk legfeljebb abban érhető tetten, hogy nem használták ki maximálisan a rendelkezésükre álló cselekvési teret - amely tér viszont nem volt olyan nagyon tágas.
@okostojgli: "De hát Bokros elvette, mégsem zavarta el őket senki."

Én is ezt mondom: a szocik alatt Bokros megléphette, mert a szociknak volt olyan hátszelük a véleményformálók között, hogy a választásokig még ki tudták húzni. Az MDF hamarabb belebukott volna.
@Crescendo: "a kartyakat magasabb szinten kevertek szerintem."

Minden szinten keverték a kártyákat, az biztos. De sok más ország többet hozott ki a leosztásból, mint mi.

"A volt komcsik a politikai hatalomrol a gazdasagi hatalomert cserebe mondtak le."

Ki kellett volna őket rugdosni. Amikor ezt nem lépték meg, akkor már alá is írták a kormánypártok a saját halálos ítéletüket.

"Az igazi kapitalizmusban sajat maguknak kellett volna versenykepes termelo vallalatokat letrehozniuk, itt meg a kozvagyonbol masok karara, ahogy mondod szabad rablassal jutottak vagyonhoz."

Azért a kapitalizmus kialakulása mindenütt ezzel járt. A hatalmat birtoklók szabad rablással jutottak a közvagyon nagy részeinek birtokába. A nagy vagyonok majdnem mind így alakultak ki máshol is.
1 év elmúlt. Eredmény: új médiatörvény (fölöslegesen), új alkotmány(fölöslegesen), 98%-os különadó (visszamenőleg!!!!) - még fölöslegesebben, bankadó (úgyis rajtunk verik le a bankok, tehát: fölöslegesen), 400.-Ft-felé járó benzinár, jottányit nem csökkenő munkanélküliség bármilyen kilátás nélkül, hogy belátható időn belül sok munkahely jön létre, hatalmas külső államadósság (oké, Fletó műve, de kísérlet sincs arra, hogy leüljünk a hitelezőkkel átütemezést, csökkentést, horribile dictu: részbeni elengedést kérni)... Kérdem én: változott itt valami a mindennapi élet szempontjából jóra, illetve van esély arra, hogy belátható, megélhető időn belül jó irányban változnak meg a dolgok?
Ki kéne innen vándorolni, de hova, merre? Hol van a XIX.-XX.századforduló Amerikája?
Én nem látok semmiféle kiutat semerre.
@z_kovacs: vitatkoznek. mit jelent az, hogy jobb oldali? Ill. mit az, hogy baloldali neked?
Ha mindketto meg akarja mondani, hogy mikent elj (dontesti szabadsag es tulajdonjogok korlatozasa) akkor a szonoklatokon kivul nagyjabol hasonlo a celjuk es nincs lenyeges kulonbseg kozottuk. Szocialista es nemzeti szocializmus kozott is csak a nemzeti a fo kulonbseg.
@Mezőbándi: Torvenytelen eszkozokkel (eroszak, zsarolas, megtevesztes, hivatali hatalommal valo visszaeles, stb.) vagyont osszehozni torvenytelen szerintem. Es a Btk-ban benne vannak a buntethetoseg lehetosegei.
Elgondolkoztato, hogy egy tarsadalom onvedelmi mechanizmusa (rendorseg, igazsagszolgaltatas, stb.) miert nem mukodott (ik). Ha a torveny, kozjo es a nep erdekeben vannak kemeny adoforintokbol fenntartva?
Ezt nem tartom termeszetesnek, sem torvenyszerunek, hogy egy reteg (elit) a torvenyen felul allva elvileg a tarsadalmat vedo szervezetek tevekenysegenek, ill. egy eszkozok (media, stb.) felhasznalasaval szemelyes haszonszerzesre forditja pozicioit a tobbiek jelentos erdekserelmere.
Tovabba ez az egyenlok kozott egyenlobb Allatfarm szeru tarsadalmi szervezodes, bar regota magyar sajatossag, meg sem latom, hogy szuksegszeru lenne.
Persze ez lehet, hogy naivitas nem pedig realitas.
@z_kovacs: A Laffer-gorbehez (angolul sajnos): freedomandprosperity.org/2011/blog/a-victory-for-the-laffer-curve-a-defeat-for-england%E2%80%99s-economy/

Nem ismerem az altalad idezett uriembert. De azt azert tudom, hogy hiaba van az uvegre "barack befott" irva, ha gepolaj a tenyleges tartalom, az attol meg gepolaj marad. Hogyan nevezheti magat konzervativnak egy olyan kozgazdasz, aki szerint teljesen rendjen levo, sot hatekony, ha a megtermelt javak tulnyomo resze azok letrehozoitol, allami (nem piaci) eszkozokkel egy jelentos nem termelo reteghez kerul? Ebben semmi konzervativ nincs, legfoljebb politika. De akkor meg mindek nevezi magat kozgazdasznak, ha politikuskent tevekenykedik?

A jobboldal elvileg az egyeni szabadsagjogok vedelmet kellene, hogy kepviselje. Ezt szoktak ugy ertelmezni balrol, hogy a tokesek kepviselete, hiszen nem akar jovedelemtranszfert kulonbozo tarsadalmi csoportok kozott allami eszkozokkel (ertsd adohivatal, rendorseg, stb. tehat eroszakkal) letrehozni. Az adozas, manapsag mar a "gazdagoktol" a "szegenyekhez" torteno oriasi jovedelem atcsoportositas. (Itt jon be a 20% kereso kerdese M.o.-n.)Teljesen szocialista modon, de az USA-ban is igy van ez - Marx buszke lehet. Eredmenye persze egy fokozatos, de megallithatatlan ossznepi elszegenyedes.

En Matolcsyt becsulom, mert korabban, legalabb is elmeleti sikon, kiallt a tulajdonjogok vedelme mellett, szemben a nagy happy allami bonanza elleneben. A realpolitik talan megvaltoztatta mostanra.
@hesslerezredes-halálazötvenórára: sajnos mostanra eljutottunk oda, hogy mert nincs hely hova menni, igy szembe kell fordulni a folyamatokkal es megvaltoztatni, ha lehet meg.

Azert szerintem szomoru, hogy az emberek tobbsege tobbet tud a legujabb valosagshow szereploirol, mint arrol, hogy kit valasztanak meg erdekkepviseletre... Nem ertekek es alapelvek szerint szavaznak, hanem mint a focinal, csapatokra.

Talan Jefferson mondta, hogy ha egy nep azt hiszi, hogy tudatlansagban el, de ennek ellenere fenn tudja tartani a koztarsasagot (demokraciat), akkor olyasvalamiben hisz, ami soha nem volt, sem nem lesz. (szabadforditasban)
@hesslerezredes-halálazötvenórára: Jeleztem már, 15 ezerért vehetsz parcellát a Holdon. Válogathatsz még a napos vagy az árnyékos részen kéred-e. :-DD
Mit nem látok? index.hu/gazdasag/vilag/2011/05/12/az_osszeomlas_szelen_feheroroszorszag/ A diktatúra is beszarhat? Hiába nyert Lukasenko visszafogott 200 %-kal? Ő se mindenható? És menekülnek a boldog alattvalói a dollárba?? Putyin se a barátjuk?

Pedig nem is az Eu sanyargatta őket.
@orica: ahoj! :-) (csak úgy ideillik ez a gyurcsányozáshoz: ugye ő mondta, hogy el is lehet menni, mint, blablabla jobbos örökzöld. Na és a jó honffy adófizetők életükben először és utoljára hallgatak rá!! Így elűzte mind a jó magyarokat Szlovákiábva a csúnyabácsi. Azok meg sírva kértek ott rendszámot meg mindent miatta. Hallod ezt a népmesét Szabó Gyula ízes hangján előadva??? Már visszataláltak?)
Van, akinek lesz oka szélesen mosolyogni: egyenlito.blog.hu/2011/05/13/a_fogtunder_milliardja?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_campaign=index

A többiek csak savanykásan. Ide meg csak én férek be? :-( Másnak még mindig coki a bejutás?
@Mezőbándi: az MDF teljesen önálló szándékból, ideológiai vagy Nakonxipán-reálpolitikai meggyőződésből olyan blődségeket csinált, amik ha minden hátszelet függetlenítünk a képletből, akkor is gyilkos, amatőr országrontások. hektárlimit (a mezőgazdaság kivégzése, Antall-Boross koprodukció), nekünk nem kell Marshall-segély (Antall szólószám). az amatőr privatizációs hullámért (vegyétek, 1 ft, mert elszáll a hiányunk, jaj, jaj) meg a rokkantnyugdíjba menekülő áradatért tény, hogy a szocik is felelősek (nem kicsit, nagyon, a szockó pénzemberek 94-re már nagyra nőttek, máshogy ez nem lehetséges), de én azért nem állítanék Antallról szobrot, se most, se máskor, nem neveznék el róla semmit az EP-ben, nem hogy egy egész szárnyat, hanem menne Sztójay, Gömbös, Szálasi mellé a jobbos szemétdombra, ami ugye jobbra van a balos szemétdombtól, ahol pl. Kun Béla, Rákosi vagy Farkas elvtárs (vagy, hogy mondjunk megfelelőbbet Antallnak, a nagypofájú tesze-tosza senkiházira, mondjuk legyen Grósz elvtárs) rothadnak.
@Mezőbándi: de hogyan, ha egyszer nem létezett olyan jobbközép hatalmi centrum, ami képes lett volna elvezetni az országot? ha seggberúgták volna a kommancsokat (ami érdekes, mert 89-ben azért eléggé lebeszélték, hogy ilyen nem lesz), megnyerhették volna a '94-es választást, de akkor ad1, 8 év szenvedés lett volna az ára (az ország részéről) annak, hogy kialakuljon egy épkézláb, organikusan fejlődött jobboldalunk (jelenleg ilyen nincsen, a Fidesz úgy váltott ideológiát és retorikát, mint vállalkozás egy piacot - lévén a Fidesz egy családi-baráti vállalkozás, míg a Jobbik ugyan részben organikusan fejlődött, DE túl sok kifejezetten kommancs elemmel operál - multiellenesség, államosítás, védjük meg, erős állam, stb. - - duplazárójel: ezeket a Fidesz Co. be is húzta, mutatva nem létező elkötelezettségét a jobboldaliság irányában). ad2, nincs Bokros ('97-es konszolidáció), mert nincs '94-ben Horn. ad3, nincs Fidesz, mert nem lett volna piaci rése a jobboldaliságnak, tehát nem lett volna a Járai-féle '98-'00-es konszolidáció.

összességében szerintem a kommancsok kitakarításával annyit érünk el, hogy nem kell nézegetni a pofájukat, egyébként csak rosszabb lenne a helyzet. persze ezek spekulációk, de Csehszlovákia, Lengyelo. vagy az NDK esetére alapozva annak hangoztatása is, hogy a kommancstalanítás valamiféle univerzális gyógyszer lett volna (nem tudjuk hol lenne az NDK NSZK nélkül, mi lenne Csehországgal, ha megtartja Kelet-Magyarországát, Szlovákiát, a lengyelek pedig mögöttünk vannak, voltak, lesznek - a csodás növekedésükről nemrég derült ki, hogy kamu, a Kaczynskik teljes létvalója pedig kimerült abban, hogy utáljuk a kommereket, szeretjük a Vatikánt, mindezt pedig elvetemült arroganciával művelve).
@Amorphis: de Oroszországban 80 Ft egy rohadt doboz Viceroy (2009-ben volt ez), míg itthon legyen akkori áron 499. legyen ötszörös árkülönbség. azaz, ha azt vesszük, hogy itt, a zunijóban drágább a telephely-termőterület-munkaerő-K+F, akármi, még mindig (feltehetően) 3X áron veszem azt a rohadt cigarettát, a jövedéki adó miatt, úgy, hogy az ÁFÁ-t már kicsengettem! az uniós gyakorlat egy áru értékének többszörösére növelésével dolgozik, a jövedéki adót pedig az államháztartásokba folyatja be. szerintem ez ilyen böszme ember játéka, elnagyolt és idióta, gazdasággáncsoló baromság.

a megoldást már többször felvetettem, igaz kicsit new world order, de ha a bankkártyás fizetések végre kiszorítják a szintén anakronisztikus készpénzt, megvalósítható. annyiból állna, hogy a bankkártyát össze kéne vonni a tervezett állampolgári kártyával és bizonyos termékeknél tb-növelő pontokat kapnál az aktuális, független orvosi kutatások fényében. pl. veszel egy üveg 10 dollars whiskyt, két doboz rossz minőségű dohányt meg egy vödör zsírt, akkor ezért kapsz x pont TB-növelést, ami központilag meghatározott TB forint növekményt von maga után. a böszme verzió meg maradna azokra, akiknek nincs taj-kártyájuk, tehát nem tudnak büntetőpontot gyűjteni.
Puch visszavág:

"-Zuschlag, Hagyó…

P.L.-Megjegyzem: ezek nem az MSZP, hanem egyes szocialista politikusok ballépései. Melyekben szerintem akár magának Gyurcsány Ferencnek is lehetne mondanivalója.

-Hohó! Ezt mit jelent?"

www.fn.hu/belfold/20110516/puch_laszlo/
süti beállítások módosítása